Pasy bezpieczeństwa

symulator dachowania

Jak powinno wyglądać prawidłowe wpięcie w pasy?

Pasy bezpieczeństwa zapinamy dopiero po wyregulowaniu fotela samochodowego. Możliwie największa powierzchnia pasa powinna przylegać do ciała, dlatego nie może być skręcony czy pozwijany. Po zapięciu klamry należy upewnić się czy zapięcie prawidłowo trzyma, a następnie dociągnąć pas żeby przylegał do ubrania. Górna część powinna znajdować się blisko szyi ale nie stykać się z nią. Dolny odcinek pasa powinien opinać kości miednicy, pamiętając aby nie był ułożony zbyt wysoko (na brzuchu), gdyż podczas uderzenia może uszkodzić narządy jamy brzusznej.

Pasy bezpieczeństwa – prawidłowe zapinanie występuje gdy:

  • pas nie jest skręcony,
  • ma właściwy naciąg,
  • jego część obojczykowa znajduje się możliwie blisko szyi, ale bezpośrednio się z nią nie styka,
  • dolna część pasa powinna opinać biodra, nie być położona zbyt wysoko na brzuchu, gdyż jest to niebezpieczne dla organów jamy brzusznej podczas wypadku.

Pasy bezpieczeństwa wstępem do szkolenia

Instruktorzy szkoły Akademia Bezpiecznej Jazdy Polski Event, przywiązują ogromną uwagę do prawidłowo zapiętego pasa. Dokładne zapinanie jest ważne szczególnie w okresie zimowym, kiedy to kierowcy podróżują w kurtkach i płaszczach. Absolwenci warsztatów techniki jazdy w sami doświadczyli ogromnego znaczenia prawidłowo zapiętego pasa na symulatorach takich jak: Symulator Dachowania, Symulator Zderzeń, Troleje, Symulator Poduszki Powietrznej, Symulator Przeciążeń Lotniczych, Żyroskop. Pasy bezpieczeństwa ratują życie dlatego należy ich używać nawet na krótkich odcinkach.