Czujniki ciśnienia obowiązkiem w nowych samochodach.
Od 01/11/2014 Unia Europejska wprowadziła obowiązek montowania w nowych samochodach czujników ciśnienia powietrza. Każdy nowy samochód produkowany na unijny rynek będzie posiadał system TMPS czyli Tyre Pressure Monitoring System. System monitorujący ciśnienie opon będzie informował kierowcę o spadku ciśnienia, poprzez komunikat na desce rozdzielczej. Zmiana podyktowana jest chęcią poprawy bezpieczeństwa użytkowników dróg, obniżeniem średniego spalania paliwa oraz zmniejszeniem emisji szkodliwych substancji do środowiska. Niezauważalne dla kierowcy obniżenie ciśnienia o 0,5 bara od nominalnego może zwiększyć średnie spalanie samochodu osobowego o nawet 3%! Czujniki ciśnienia przesyłają informację drogą radiową o aktualnym ciśnieniu w kole. W trakcie jazdy lub postoju jest ono okresowo sprawdzane i przesyłane do komputera pokładowego.
Wymiana opon wyposażonych w czujniki.
Każdy z czujników ma swój własny kod identyfikacyjny. W przypadku złego ciśnienia do systemu auta jest przesyłana informacja z dokładną lokalizacją błędu lub ogólnym zarysem. Jeśli występuje jakiś problem z poszczególnym czujnikiem, tylko serwis może przydzielić nowy kod identyfikacyjny. Przed przekładką opon warto poinformować serwis wulkanizacyjny o systemie TMPS. Kiedy chcemy wymienić opony z felgami konieczne będzie przełożenie czujników. Podczas przekładania czujników ciśnienia z kompletu zimowych felg na letnie i odwrotnie, nie można zapomnieć o wymianie kompletu uszczelek i zaworów. Wyjściem z sytuacji może być zakup podwójnych kompletów opon z felgami wraz z czujnikami, niestety jest to droższe rozwiązanie.Kierowcy posiadający czujniki ciśnienia w kołach powinni być przygotowani na nieco większe koszty związane z wymianą opon, serwisowaniem oraz ewentualną wymianą uszkodzonego czujnika. Czas usługi wymiany opon nieco się wydłuży, nie ma jednak cenniejszej rzeczy niż zdrowie i życie ludzkie dlatego warto posiadać taki system w swoim samochodzie.
Podczas szkoleń w Akademii Polski Event instruktorzy pokazują wpływ ciśnienia powietrzna na drogę hamowania, zużycie paliwa i stateczność pojazdu. Szkolenia prowadzone są przy wykorzystaniu mobilnej płyty poślizgowej o wymiarach 50 x 6 metrów. Płyta poślizgowa umożliwia trening bezpiecznej jazdy nawet w siedzibie firmy na utwardzonym placu lub parkingu. Park maszynowy szkoły bezpiecznej jazdy posiada symulator dachowania oraz symulator zderzeń na których można przekonać się że prawidłowo zapięty pas może uratować życie. Firma realizuje szkolenia flotowe poprzez które z powodzeniem ogranicza wypadkowość kierowców i eksploatacje samochodów.